• IMGP1959.jpg
  • IMGP9976.jpg
  • vg-jolle-2.jpg
  • IMGP9248.jpg
  • backflip.jpg
  • bananen.jpg
  • IMGP2319.jpg
  • kneeboard1.jpg
  • IMGP1203.jpg
  • sandvolleyball.jpg
  • IMGP4544.jpg
  • IMGP6133.jpg
  • seiltur1.jpg
  • IMGP2783.jpg
  • IMGP1760.jpg
  • IMGP0386.jpg
  • IMGP1538.jpg
  • wakeboard4.jpg
  • IMGP4443.jpg
  • IMGP7435.jpg
  • IMGP1971.jpg
  • IMGP1148.jpg
  • IMGP5572.jpg
  • wakesurf1.jpg
  • kneeboard2.jpg
  • IMGP4961.jpg
  • IMGP1504.jpg
  • vannski.jpg
  • minirib.jpg
  • IMGP1336.jpg
  • IMGP2860.jpg
  • IMGP2918.jpg
  • rs-ventura.jpg
  • banan.jpg
  • rs-vision.jpg
  • IMGP9313.jpg
  • IMGP9824.jpg
  • IMGP1605.jpg
  • IMGP6741.jpg
  • IMGP4906.jpg
  • IMGP6140.jpg
  • IMGP2836.jpg
  • IMGP9079.jpg
  • IMGP3191.jpg
  • rs-ventura1.jpg
  • IMGP1916.jpg
  • IMGP1471.jpg
  • IMGP3179.jpg
  • sofa-2.jpg
  • vannski-to.jpg
  • ro1.jpg
  • IMGP0461.jpg
  • vannskihopp.jpg
  • rib-100hk.jpg
  • IMGP2336.jpg
  • trampoline.jpg
  • IMGP1049.jpg
  • IMGP0106.jpg
  • IMGP5971--Kopi.jpg
  • vannskibryggen.jpg
  • IMGP4931.jpg
  • IMGP8476.jpg
  • IMGP7682.jpg
  • IMGP9095.jpg
  • IMGP5334.jpg
  • IMGP3411.jpg
  • IMGP3700.jpg
  • IMGP2263.jpg
  • IMGP1082.jpg
  • wakeboard.jpg
  • IMGP2514.jpg
  • IMGP5087.jpg
  • IMGP1652.jpg
  • IMGP2395.jpg
  • IMGP9375.jpg
  • IMGP2586.jpg
  • IMGP8532.jpg
  • trim2.jpg
  • sofa.jpg
  • badeland3.jpg
  • IMGP0047.jpg
  • IMGP7763.jpg
  • sombrero.jpg
  • IMGP2057.jpg
  • IMGP0770.jpg
  • magerister.jpg
  • IMGP9970.jpg
  • IMGP8372.jpg
  • IMGP1004.jpg
  • IMGP9014.jpg
  • bava3.jpg
  • vg-jolle.jpg
  • IMGP6282.jpg
  • IMGP7020--Kopi.jpg
  • IMGP5397.jpg
  • IMGP1244.jpg
  • bava2.jpg
  • IMGP9412.jpg
  • IMGP1163.jpg
  • IMGP6959--Kopi.jpg
  • IMGP0772.jpg
  • vannski1.jpg
  • IMGP6010.jpg
  • bava1.jpg
  • IMGP0543.jpg
  • IMGP2995.jpg
  • kneeboard3.jpg
  • IMGP5126.jpg
  • wakesurf3.jpg
  • IMGP1323.jpg
  • IMGP1644.jpg
  • bor-i-hytte.jpg
  • IMGP0346--Kopi.jpg
  • historie---vant-uke.jpg
  • IMGP0078.jpg
  • trampoline1.jpg
  • IMGP9981.jpg
  • wakesurf.jpg
  • bava4.jpg
  • IMGP7595.jpg
  • IMGP4373.jpg
  • IMGP7246.jpg
  • bava.jpg
  • IMGP1880.jpg

PÅMELDING for 2025: onsdag 13. november kl 18.00

Nedenunder ser du: Veiledning til påmelding, les nøye! Link til påmelding: PÅMELDING

MERK DEG AT DENNE SIDEN STADIG OPPDATERES MED NYE TIPS - sist oppdatert 13.11.2024 kl 15.07
  1. For påmelding kan du alltid gå direkte til pameld.sjoleir.no dersom du ikke får kontakt med www.sjoleir.no.
  2. Ingen informasjon kan registreres på forhånd.
  3. Vi dropper uke 0 i 2025 og starter derfor med uke 1. Årets avreisedager er endret, og uke 4, 5 og 6 er kortere enn de resterende ukene. Spesielle regler gjelder for påmelding til uke 4, 5 og 6. Se informasjon lenger ned. Se årets uker, klikk: uker.  Klikk gammelt skjema for å se bilde av skjema fra tidligere år. 
  4. Vi anbefaler å bruke én datamaskin pr. barn som skal meldes på, men husk at flere datamaskiner på samme nett kan svekke hastigheten på nettet.
  5. Alle felt må fylles ut. Unntak: Hvis du kun skal registrere ett barn, behøver du ikke fylle ut felt for søster/bror. Dersom du skal registrere søsken, må navnet på søster/bror tastes inn for å aktivere rubrikkene. Søskenrubrikken kan kun benyttes til søsken. Som nevnt i forrige punkt, anbefaler vi å benytte to datamaskiner.
  6. Dersom barnet ønsker å delta i to eller flere uker, gir du beskjed til Anniken på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. / 907 03 111 i god tid i forkant av registreringen. Øvrige dobbeltbookinger slettes. 
  7. Både fornavn og etternavn må tastes inn i navnerubrikkene. Hvis to eller flere personer registrerer samme barn, skal navnet til barnet staves identisk i alle registreringer! 
  8. Det vil bli sendt viktig informasjon via epost, så det er vesentlig at epostadressen blir riktig. Epostadressen må derfor bekreftes og plottes inn to ganger på påmeldingsskjemaet. Det er også viktig at vi har flere alternative telefonnumre--og selvfølgelig at de er korrekte--i tilfelle vi behøver å kontakte dere både før og under leiroppholdet. «Tlf foresatt» og «alternativ tlf foresatt» kan ikke være like.
  9. På grunn av fellesferien, venter vi størst pågang i uke 1, 2, 8 og 9. Disse ukene blir mest sannsynlig fulltegnet i løpet av ett minutt eller to. Ønsker du en av disse ukene, kan det være en fordel å registrere alternative uker. Husk å prioritere ukene, rangert fra høyest til lavest. Får du ikke plass på din høyest prioriterte uke, vil du kanskje få plass på din andre prioritet, mens du samtidig står på venteliste på høyeste prioritet. Vær oppmerksom på at dersom du glemmer å prioritere ukene, vil systemet velge uke for deg. Når du får plass i en uke, strykes uker av lavere—eller med samme--prioritet. Du kan da ikke endre prioriteringen i ettertid. Uke 3 og 7 er fine alternative uker. Spesielle regler gjelder for uke 4, 5 og 6. Se neste punkt.
  10.  Det er helt klart enklest å få plass på uke 4, 5 og 6. Har du et suuuperivrig barn eller en gjeng som ønsker å reise sammen, gjør du lurt i å velge en av disse ukene. Barn med bekreftet plass på uke 4, 5 eller 6, kan ikke samtidig stå på venteliste for andre uker. Dersom barnet får plass på uke 4, 5 eller 6, låses det til den aktuelle uken og strykes fra andre ventelister. Bytting mellom uke 4, 5 og 6 kan bli mulig i ettertid, men du kan ikke bytte til andre uker. Vi ber deg altså om å være spesielt obs hvis du fører opp uke 4, 5 eller 6 som alternativ i tillegg til andre uker. Du får kun plass på andre uker (1, 2, 3, 7, 8, 9) dersom det er ledig akkurat i registreringstidspunktet.
  11. Husk at data du velger med scrollfunksjon, mens du fortsatt er i rubrikken med scrollfunksjon, kan bli forandret dersom du bruker pilene på tastaturet. Husk å klikke deg bort fra scrollmenyen før du går videre nedover på skjemaet. Dette gjelder også for prioriteringssystemet.
  12. Når påmeldingsskjemaet er ferdig utfylt, klikker du «registrer» nederst på skjemaet. Barnet er registrert når du mottar teksten «Du er registrert.» Du får da også et registreringstidspunkt, samt brukernavn og passord for å logge inn på «Din side.» På «Din side» kan du se om barnet har fått plass, eller hvilket nummer det er på ventelisten. Du kan også gjøre enkelte korrigeringer.
  13. «Din side» blir tilgjengelig i løpet av fredagen.
  14. Man må være svømmedyktig for å delta, og aldersgrensen er 9-15 år. Det vil si at man kan delta frem til fylte 16 år. Lurer du på om sjøleir er noe for ditt barn? Les mer om dette her.
  15. Useriøse og/eller ufullstendige registreringer vil bli slettet. Mangelfull inntasting vil bli blokkert av pop-up varsler.
  16. Fortvil ikke dersom barnet ender langt ned på venteliste. Det er lenge til sommeren, og det blir mye forandringer på listene innen den tid!
  17. Klikk påmeldingsinfo for ytterligere påmeldingsinformasjon.
  18. Hvis ikke «REGISTRERING 20XX» vises på påmeldingssiden, må du oppdatere siden. Dette kan gjøres på forskjellige måter. Noen maskiner har en oppdateringstast. På andre maskiner må du trykke ctrl+F5 (windows), eller shift+command+R (mac). Dersom du kl 18.00 ikke får opp registreringsskjemaet når du klikker på «REGISTRERING 20XX», må du igjen oppdatere siden eller prøve i en annen nettleser.
  19. Sitt parat foran skjermen, og husk at vi ikke tar imot påmelding pr tlf/epost. Har du spørsmål i forkant av påmeldingen? Send epost til Anniken: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 
HIPP HURRA DETTE BLIR SPENNENDE! HÅPER VI SEES TIL SOMMEREN OG LYKKE TIL!

PameldPil

Har du lyst til å Jobbe på TOMM MURSTAD SJØLEIR sommeren 2025?

 

Søknadsperiode: 1-15. mars. Det er fordelaktig å søke tidlig! Ukene fylles opp etter hvert som det kommer gode søknader.

Vi tar imot søknader fra 1. mars. Søknader mottatt etter fristen, 15. mars, blir vurdert dersom det er ledig plass. Alle vil motta svar innen utgangen av april. Se kvalifikasjonskrav og hvilken stilling du bør søke lenger ned på siden.


Førstegangssøker?

Er du glad i vann og vannaktiviteter? Liker du å jobbe med barn? Er du en dyktig båtsjåfør og har god erfaring med seiling? Eller kanskje du er en glimrende kokk...eller i hvert fall er glad i å kokkelere? Det kan uansett være lurt å starte på kjøkkenet, hvor det både er enklere å få jobb og mindre å sette seg inn i. Det er et stort pluss om du tidligere har vært deltager på leiren, men ikke et krav. Vi ser spesielt etter dyktige seilere og båtførere. Sjekk kvalifikasjonskravene nedenunder, og send inn søknad hvis du føler deg klar! 

Det er mange søkere, så fyll ut søknadsskjemaet grundig og utdypende. Fortell om deg selv og dine kvalifikasjoner! Det holder ikke å skrive en setning eller to pr punkt. Legg gjerne ved dine siste karakterer. Det er enklere å få jobb som kjøkkenassistent enn som instruktørassistent 😉

 

Kvalifikasjonskrav INSTRUKTØR / INSTRUKTØRASSISTENT:

  • Du har fylt 16 år og har båtførerbevis.
  • Du kan kjøre båt svært godt! ⇒ Du legger til og fra bryggen uten problemer. Du føler deg kompetent til å kjøre RIB m/100hk, med mange barn om bord og hengende på leker bak båten. Du føler deg kompetent til å trekke barn på vannski. 
  • Du har så god kunnskap om seiling, at du kan instruere barna ⇒ Du kan følgende begreper: kryss, slør, lens, jibb, slag, vindøyet, skjøte, fall, fokk, gennaker, lo, le, bom, mast, kryssholt, styrbord og babord halser. Du kan vikepliktreglene mellom seilbåter. 
  • Du kan følgende knuter ⇒ Pålestikk, Båtmannsknop, Halvstikk og feste tau til et kryssholt.
  • Du kan styringsreglene (trafikkreglene på sjøen) og Sjøvettreglene ⇒ Vi bruker de gamle Sjøvettreglene. 
  • Du er ansvarsfull og pliktoppfyllende ⇒ Du gjennomfører oppgaver du får. Du tar gjerne ansvaret for en gruppe barn.   
  • Du tar initiativ ⇒ Du tenker selv og er ivrig.
  • Du er en glad, blid og utadvendt person som trives med å jobbe i team.
  • Du er en god samarbeidspartner ⇒ Det er lange dager, og du ser hvor din hjelp trengs og bistår til alle dagens oppgaver er utført.
  • Du synes virkelig det er gøy å jobbe med barn! ⇒ Du er leken og morsom å være sammen med.

Kvalifikasjonskrav KJØKKENPERSONALE:

  • Du har fylt 16 år og har satt foten innenfor et kjøkken før.
  • Du kan følge en oppskrift og planlegge dagen ut i fra den ⇒ Deilig mat skal serveres til riktig tid.
  • Du er ryddig og renslig ⇒ Mattilsynet har satt strenge regler som du respekterer og følger.
  • Du tar initiativ ⇒ Du er selvstendig og tenker selv.
  • Du er ansvarsfull og pliktoppfyllende ⇒ Du fullfører oppgavene du får.
  • Du er en god samarbeidspartner ⇒ Det er lange dager, du ser hvor din hjelp trengs og bistår til alle dagens oppgaver er utført.
  • Du er en glad, blid og utadvendt person som trives med å jobbe i team.

Har du kvalifikasjonene ovenfor, er det bare å fylle ut og sende inn søknadsskjema!  

Ukene 2025:

Du øker sjansen for å få jobb, dersom du setter opp flere alternative uker du kan jobbe. Vi forventer flest søkere i uke 1, 2, 7 og 8, så velg gjerne også alternativer utenom disse. Instruktører og kjøkkensjefer får vanligvis jobb i to til fire uker. Utplukkede andreårs ansatte får vanligvis èn til to uker, beroende på arbeidsinnsats året før. Førsteårs instruktør- og kjøkkenassistenter får som regel jobb i èn uke, slik at flest mulig får muligheten. Kjøkkenassistenter kan muligens få to uker.

Uke:

 

Fra Dato

 

Til Dato

Uke 1:   torsdag 19. juni -> torsdag 26. juni  
Uke 2:   torsdag 26. juni -> torsdag 03. juli 
Uke 3:   torsdag 03. juli -> torsdag 10. juli  
Uke 4:   torsdag 10. juli -> onsdag 16. juli   
Uke 5:   onsdag 16. juli -> tirsdag 22. juli   
Uke 6:   tirsdag 22. juli -> søndag 27. juli   
Uke 7:   søndag 27. juli -> søndag 03. aug  
Uke 8:   søndag 03. aug -> søndag 10. aug  
Uke 9:   søndag 10. aug -> søndag 17. aug  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ansatte møter på ettermiddagen, dagen før barnas ankomst. Se oppmøtetidspunkt under. Uke 4, 5 og 6 har færre dager enn resten. Uke 5 og 6 overlapper. Derfor ser vi helst at du jobber både uke 5 og 6 dersom disse ukene er aktuelle for deg. Dette gjelder i utgangspunktet andreårs søkere og eldre.  
 

Viktig!:

  • Ansatte møter dagen før barnas ankomst (unntak uke 6), for å delta på informasjons-/sikkerhetsmøte og klargjøring av leiren.
    Vi henter deg på Kadettangen i Sandvika en halvtime før møtestart. Dersom du kommer med egen båt, må du gi beskjed på forhånd. Oppmøte på et senere tidspunkt enn beskrevet under, er ikke aktuelt!
    Ansattes tider for oppmøte er som følger: 
    Uke 1: Torsdag kl 20 på Høyerholmen. Avreise fra Sandvika, med våre båter kl 19.30.
    Uke 2-4: Torsdag kl 17:30 på Høyerholmen. Avreise fra Sandvika, med våre båter kl 17.00.
    Uke 5: Onsdag kl 17:30 på Høyerholmen. Avreise fra Sandvika, med våre båter kl 17.00.
    Uke 6: Tirsdag kl 11.30 på Høyerholmen. Avreise fra Sandvika, med våre båter kl 11.15.
    Uke 7-9: Søndag kl 17:30 på Høyerholmen. Avreise fra Sandvika, med våre båter kl 17.00.
  • Uken avsluttes etter rydding/vasking, ca kl. 14. 
  • Sjekk at du har skolefri før du søker uke 1 og 9!
  • Skattekort bestiller du hos skatteetaten.no før du skal jobbe. Deretter henter vi skattekortet ditt elektronisk fra Skatteetaten. Dersom du tjener 100 000 kroner eller mindre i løpet av 2025, skal du ikke betale skatt, og du bestiller da i stedet "frikort." Hvis du har flere jobber, må du tildele et beløp til Tomm Murstad Sjøleir. Bestilte du skattekort/frikort i fjor, behøver du ikke gjøre det på ny. Glemmer du å bestille skattekort/frikort, eller å tildele oss et beløp, trekkes du 50% i skatt. For mye trukket skatt blir ikke refundert av Tomm Murstad Sjøleir. Beløpet refunderes ved neste skatteoppgjør.
  • Obligatorisk livrednings- og sikkerhetskurs arrangeres hos oss søndag 15. juni for instruktører, instruktørassistenter og muligens kjøkkensjefer. Livredningsbevis er normalt gyldig i kun ett år.
  • Båtførerbevis er obligatorisk for instruktører og instruktørassistenter. 
  • Ved ansettelse mottar instruktører og assistenter tilgang til "Instruktør Blekka." Blekka er på rundt 60 sider og inneholder nødvendig informasjon for deg som jobber hos oss. Blekka må leses grundig, og i tillegg må du besvare rundt 60 oppgaver, i stikkordformat. Oppgavene er enkle å løse så lenge du har lest Blekka godt. Vær forberedt på en mini studietid. Du som jobbet i fjor, leser Blekka grundig på ny og løser oppgavene. 
  • Vær nøye med utfylling av uker. Endringer i ettertid er ikke fordelaktig.
  • Husk bilde.

Hva skal du søke som?

Instruktør: Du har fylt 18 år og har jobbet to sesonger som instruktørassistent. Du leder utflukter, står for opplæring av instruktørassistenter på Bavariaturer, båtkjøring, osv.

Kjøkkensjef: Du har jobbet minst en sesong som kjøkkenassistent og føler at du har god kontroll på kjøkkenarbeidet.

Instruktørassistent: Du har fylt 16 år. Du har båtførerbevis, behersker seiling og manøvrering av båt svært godt, liker å jobbe med barn og har ellers alle kvalifikasjonskravene listet øverst på denne siden. 

Kjøkkenassistent: Du har fylt 16 år. Du har alle kvalifikasjonskravene listet øverst på denne siden. Det kan være en fin erfaring å starte som kjøkkenassistent for senere å søke som instruktørassistent.

Vår/høst:

For deg som er ferdig på skolen og ønsker jobb utenom sommerukene: Vi starter istandsettelse av leiren like etter påske og frem til sommerferien. Etter uke 9 og frem til midten av september, pakker vi sammen og stenger leiren. Jobben foregår på dagtid i ukedagene. Huk av for istandsettelse vår/høst dersom du er interessert. 


Etter 1. mars kan du fylle ut og sende inn søknadskjema:

Før du fyller ut skjemaet, leser du alt som står over. Ferdig utfylt skjema lagres som word-dokument og mailes som vedlegg til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. Husk at du skal motta en bekreftelse fra Anniken på at skjemaet er mottatt! Vi minner om at søknaden bør være utdypende om deg og dine kvalifikasjoner. Lykke til!

Jobbsøknad Instruktør - 2025 

 

Jobbsøknad Kjøkken - 2025  




  • Pris pr uke pr deltaker varierer fra kr 7950 til kr 9150,-. Prisen inkluderer et depositum på kr 1200,- som ikke refunderes. Klikk her for datoer og eksakt pris på din favorittuke.
  • Bekreftelse på plass og betalingsinformasjon for depositum sendes pr epost ca en uke etter påmelding.
  • Informasjon om betaling av restsum sendes pr epost, vanligvis i mars/april. 
  • Uteblir betalingen, blir du belastet med kr 35,-*2 i purregebyr. Barnet kan strykes fra deltakerlisten dersom betaling ikke mottas etter purringer.
  • Eposter fra sommerleiren sendes til adressen du har registrert i vårt system.
  • Kontonummer Tomm Murstad Sjøleir: 6051.06.00668.
  • Dersom du har mistet KID nummeret, finner du det på Din Side.
  • Ved avbestilling før restsumfakturaens betalingsfrist, kan du selv stryke barnet fra bekreftet plass på Din Side. Etter restsumfakturaens betalingsfrist er påmeldingen bindende, og innbetalt beløp refunderes ikke. Det anbefales derfor å ha reiseforsikring. Ved avbestilling etter betalingsfrist, må Anniken informeres via Din Side eller på tlf 907 03 111. 
  • Hvis barnet kommer inn fra venteliste i siste liten, må plassen bekreftes/avkreftes via Din Side straks. Etter bekreftelse av plass, er påmeldingen bindende, og full betaling kreves.
  • Hvis barnet står på venteliste for uker som ikke lenger er aktuelle, vennligst logg inn på Din side og slett barnet fra disse. Det er mange barn som "tripper" på sommerleirens venteliste.
  • Barn med bekreftet plass på sommerleirens uke 4, 5 og 6, kan ikke samtidig stå på venteliste i andre uker. 

PS Info kan endres innen avreise, så ta en sjekk rett før!

Pakkeliste sommerleir

laughing Flytevestse nedenunder kiss Hårbørste
smile Sovepose + Pute cool T-skjorter
embarassed LakenVIKTIG!!  laughing Joggebukser—2 stk
laughing Håndklær—lite og stort smile Bukse 
tongue-out Tannbørste/-pasta wink Sokker—tynne og tykke
smile Gensere—1 tykk + 2 vanlig cool Shorts
innocent Nattøy embarassed Undertøy
cool Badetøy laughing Vindjakke
cool Solkrem undecided Lave støvler (valgfritt)
Drikkeflaske+handlenett
til utflukt
 Sko—2 par+klikk-klakker,
slippers, eller lignende

kiss Regnbukse og jakke! Vi kjører båt i bølger og sjøsprøyt. Billige varianter funker glimrende. "Glemmer" du regnbukse, må du få tilsendt.
cool Våtdrakt—med lange armer og ben! Jo tykkere drakt, jo bedre, 5mm anbefales. To tynne drakter utenpå hverandre går helt fint. Lån av nabo’n. Vi har fått inn et lite lager med 3.2mm drakter som vi selger for kr 700,- pr stk. Vi har kun str S igjen. Send melding via Din side dersom interessant.  
money-mouth Lommepenger—ca kr 350,- cash

Sjekkliste

 1. Alt tøy er merket, se nedenunder.

surprised 2. Flytevesten sitter som et skudd, se nedenunder. 

surprised 3. Barnet er friskt som en fisk, se nedenunder.                          

 4. Evt allergier, medisinering eller annet vi bør vite om barnet er registrert på Din Side senest to døgn før avreise, se nedenunder. 

 5. Mobiltelefonen ligger igjen hjemme, se nedenunder. 

 6. Barnet har med masse godt humør og synes det er helt greit å sove borte fra mamma og pappakiss


Merking av tøy og gjenglemt tøy
Våte klær må på tørkesnoren. På sommerleirens tørkesnorer henger det til tider mye klær. Klær som er merket, havner oftere hos riktig eier, enn klær som ikke er merket. Våtdrakten merkes best utenpå, med sprittusj! Gjenglemt tøy leveres etter avtale frem til 10. sept. Fra 1. nov og frem til jul, kan gjenglemt tøy hentes etter avtale på Tomm's kjelkeutleie på Frognerseteren. Etter jul blir gjenglemt tøy gitt bort. Tomm Murstad Sjøleir tar ikke ansvar for tapte eiendeler.

Flytevest
For barnets sikkerhet, anbefaler vi flytevester med små armhull og uten tråder. Er vesten dårlig strammet og armhullene store, flyter vesten opp over hodet. Trådene kan sette seg fast i trinsen i seilbåten, hvilket er uheldig ved kullseiling. Vesten skal være CE godkjent som flyteplagg. Se vestens varefakta. Vi sjekker alle vester ved ankomst. Vi selger O'Neill vannskivester, med små armhull, ingen tråder, kun beltespenner. Disse fungerer glimrende til sjøleirbruk. Vestene selges sammen med sjøleirkolleksjonen på forsalget, i mai/juni. Vi selger også vester på bryggen ved avreise så langt lageret rekker. Vi gir beskjed her dersom lageret minker.  
OPPDATERING 4.juli: etter salget for uke 3 vil det kun være få vester igjen i str XS (40-50kg)
OPPDATERING 13.juli: før uke 5 har vi kun seks vester igjen i str XS (40-50kg)
OPPDATERING 3.aug: Varelager XS (40-50kg): 3 stk og M (60-70kg): 4 stk. I resten av størrelsene har vi godt med lager.

 NEI                 JA               

Sjøleirkolleksjonen
Salg av sjøleirkolleksjonen finner sted i mai/juni. Her kan du kjøpe flytevest, hettegenser, hettejakke, half-zip, genser, t-skjorte, longsleeve, badeponcho, bamsefleece, joggebukse, shorts og lue--så langt lageret rekker. Restene selges på bryggen ved endt uke. Ved avreise selger vi kun flytevester. Sjøleirkolleksjonen kan ikke kjøpes på sommerleiren. Klikk: Sjøleirkolleksjonen for mer info.

Fotografering
Bilder av deltagerne kan bli lagt ut på vår nettside, Instagram og Facebookside. Enkelte bilder kan også bli brukt i markedsføring eller videresendes til f.eks. båtmagasiner/aviser/nettaviser som ønsker bilder til reportasjer o.l. I tillegg har vi en sjelden gang besøk av pressen. I høst får du tilbud om å bestille fotohefte, med mange fine bilder fra leiruken. Se info nedenunder. Hvis du ikke ønsker at ditt barn skal fotograferes, må Anniken ha skriftlig beskjed om dette. Vi har også et webkamera hvor du daglig kan følge med på noen av aktivitetene. Klikk her for webkamera.

Leirdagbok
Tomm Murstad Sjøleir har en avtale med Leirskoledagboken AS, om at det trykkes fotohefter av bildene som blir tatt under oppholdet. Leirskoledagboken AS sender deg en klikkbar innloggingslenke, og info om hvordan fotohefte kan bestilles til uforpliktende gjennomsyn. Vi videresender derfor barnets navn, foresattes navn, postadr, tlf nr og epostadr til Leirskoledagboken AS, over kryptert lenke. Leirskoledagboken AS garanterer at disse ikke skal brukes til annet enn å sende ut info om fotoheftet, for så å slettes. Leirskoledagboken AS er GDPR-tilpasset. Hvis du ikke ønsker å motta info om fotoheftet, bes du gi beskjed om dette til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Sykdom
Kun friske barn—uten sykdomssymptomer—kan delta på vår sommerleir.
 Symptomer på sykdom kan være: feber, tett nese, sår hals, hoste, smerter i kroppen, oppkast, magesmerter og diare. Har barnet symptomer på sykdom avreisedagen, sender du ikke barnet på leir! Barnet skal være helt symptomfri før vi avtaler en senere transport ut til sommerleiren.

Får barnet symptomer på sykdom under leiroppholdet, må det hjem til mammas/pappas magiske pleie. Sjekk at kontaktinfo på Din Side er korrekt. Når barnet er symptomfri, avtaler vi transport tilbake til sommerleiren.  

Barna informeres første leirdag om hvem de skal henvende seg til hvis de føler seg dårlig. Det er lurt å instruere barnet i hvordan man kler seg på kalde dager, og husk varm våtdrakt  

Generell info

  • Bruker barnet medisin, eller annet som krever oppfølging, skal dette registreres på Din Side senest to døgn før avreise. Kun beskjeder registrert innen fristen via linken: «Allergier, medisinering eller annet vi bør vite om barnet» blir fulgt opp. Beskriv nøye hva det dreier seg om. Husk å klikke grønn sendeknapp.
  • Mobiltelefon er ikke tillatt! Telefoner kan inndras.
  • Er det en særdeles viktig beskjed du må gi barnet, kan barnet kontaktes på leirtelefonen, 907 03 111, mellom kl 09.30 og kl 09.50. Vi kontakter foresatte ved behov. 
  • Alle andre henvendelser skjer via Din Side, ikke SMS. Husk at du finner det meste av info på sommerleirens nettside: www.sjoleir.no.
  • Lommepenger til kiosken etter behov—anbefalt ca kr 350 pr uke. Kun cash. Utgåtte sedler kan ikke anvendes.
  • Vi forbeholder oss retten til å sende hjem deltagere som ikke overholder våre regler.

Avbestilling

  • Depositum refunderes ikke.
  • Ved avbestilling før restsumfakturaens betalingsfrist, kan du selv stryke barnet fra bekreftet plass på Din Side. Etter restsumfakturaens originale betalingsfrist er påmeldingen bindende. Full betaling kreves, og beløpet refunderes ikke. Det anbefales derfor å ha reiseforsikring. Ved avbestilling etter betalingsfrist, må Anniken informeres via Din Side eller på tlf 907 03 111.
  • Hvis barnet kommer inn fra venteliste i siste liten, må plassen bekreftes/avkreftes via Din Side straks. Etter foresattes bekreftelse av plass, er påmeldingen bindende og full betaling kreves.

Oppmøte/retur

  • Oppmøte og retur ved bryggen som ligger langs Sandvikselven, Brambanisvei 16, på Kadettangen, Sandvika.
    Sett av god tid til å hente barna. Kanskje vi finner på noe gøy på bryggen... wink
    • Uke 1 har oppmøte fredag kl 14 og hjemkomst torsdag kl 11.
    • Uke 2 og 3  har oppmøte fredag kl 11 og hjemkomst torsdag kl 11.
    • Uke 4 har oppmøte fredag kl 11 og hjemkomst onsdag kl 11.
    • Uke 5 har oppmøte torsdag kl 11 og hjemkomst tirsdag kl 11.
    • Uke 6 har oppmøte tirsdag kl 15 og hjemkomst søndag kl 11
    • Uke 7, 8 og 9 har oppmøte mandag kl 11 og hjemkomst søndag kl 11.

   Da gjenstår det bare å ønske: VELKOMMEN, DETTE BLIR GØØØØØØY!

Tjohei og velkommen til den 66'te sesongen med Tomm Murstad Sjøleir!

Påmelding for sommerenleir 2025 er ONSDAG 13. NOVEMBER KL 18.00. Gå direkte til påmelding, klikk: PÅMELDING

Ved påmelding gjelder som alltid "førstemann til mølla" kun via vår påmeldingsside, pameld.sjoleir.no. Det er ikke mulig å registrere barnet før ovennevnte tidspunkt. Du får pop-up vindu hvis registreringen er mangelfull. Det anbefales derfor å lese veiledningen nøye på forhånd. Veiledningen oppdateres stadig med nye tips. Klikk: veiledning 

Ukene for 2025 finner du her, klikk: ukene. Legg merke til at de tre midterste ukene varer i fem dager versus seks dager resten av sommeren. Ukene starter og slutter på andre dager enn de har gjort tidligere. Sjekk skoleruten dersom barnet ønsker plass i uke 1 eller 9. Uke 0 utgår i 2025.  

Vær oppmerksom på at det kan bli fort fullt. På grunn av skolefri og fellesferien, blir det sannsynligvis størst rift om plassene i uke 1, 2, 8 og 9. Disse ukene blir vanligvis fylt opp i løpet av ett minutt eller to, og ventelistene pleier å bli lange. 

Det er helt klart enklest å få plass i uke 4, 5 og 6. Har du et suuuperivrig barn eller en gjeng som ønsker å reise sammen, gjør du lurt i å velge en av disse ukene. Barn med bekreftet plass på uke 4, 5 eller 6, kan ikke samtidig stå på venteliste for andre uker. Dersom barnet får plass på uke 4, 5 eller 6, låses det til den aktuelle uken og strykes fra andre ventelister. Bytting mellom uke 4, 5 og 6 kan bli mulig i ettertid, men du kan ikke bytte til andre uker. Vi ber deg altså om å være spesielt obs hvis du fører opp uke 4, 5 eller 6 som alternativ i tillegg til andre uker. Du får kun plass på andre uker (1, 2, 3, 7, 8, 9) dersom det er ledig akkurat i registreringstidspunktet.

Ønsker du plass på uke 1, 2, 8 eller 9, er det en fordel å registrere alternative uker. Avtal med bekjente på forhånd, og ha datoer klare. Uke 3 og 7 er gode alternativ. Vær nøye med prioriteringen av ukene. Prioriteringen kan ikke endres i ettertid hvis barnet får plass på sitt førsteønske. Barnet strykes automatisk fra alle ventelister med samme eller lavere prioritet som tildelt uke. Les avsnittet over ang uke 4, 5 og 6.

Dersom barnet ønsker å delta i to eller flere uker, gir du beskjed til Anniken på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. i god tid i forkant av registreringen. Øvrige dobbeltbookinger slettes. Hvis to eller flere personer registrerer samme barn, skal navnet til barnet staves identisk i alle registreringer! 

Vi anbefaler å bruke minst èn PC pr barn som skal meldes på, men husk at flere pc'er på samme nett kan svekke hastigheten på nettet. Du mottar en bekreftelse på skjermen når påmeldingen er registrert. Husk å notere brukernavn og passord, slik at du kan logge inn på Din Side for å sjekke om barnet har fått plass. 

Prisen varierer på de forskjellige ukene. Klikk: pris for å se pris på din favorittuke. Prisen inkluderer et depositum på kr 1200,- som ikke refunderes. Betalingsinfo for depositum sendes pr epost ved bekreftet plass. Betalingsinfo for restsum, samt link til pakkeliste og avreiseinfo, sendes normalt i mars/april, pr epost.

Distribusjon av viktige beskjeder, kan forekomme pr sms til registrerte mobilnummer.

Barnet må være svømmedyktig for å kunne delta på sommerleiren, og aldersgrensen er 9-15 år. Det vil si at man kan delta frem til fylte 16 år. Barnet er klar for sjøleir når det:

1. gleder seg til å sove hos oss hele uken
2. gleder seg til å prøve vannski og seile liten jolle
3. elsker vannaktiviteter fra morgen til kveld

Deltakerne trenger ingen forkunnskap når det gjelder vannski, seiling, eller noen av de andre aktivitetene. De lærer alt hos oss, men for å få et hyggelig opphold, er det viktig å øve på å sove borte hjemmefra!! :-) 

Husk at du må være rask på tastaturet. Sitt klar og vær godt forberedt når "startskuddet" går kl 18.00. Send mail til Anniken dersom du har spørsmål: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.. Lykke til, håper vi sees til sommeren!

Til info: Tomm Murstad Sjøleir garanterer at informasjon registrert under påmeldingen behandles konfidensielt. Du kan selv gå inn på Din Side og slette/endre informasjon. For deltakere med bekreftet plass, videresendes følgende informasjon til Leirskoledagboken AS: Barnets navn, foresattes navn, postadresse, telefonnummer og epostadresse. Leirskoledagboken AS garanterer at dette ikke skal brukes til annet enn å sende ut info om fotohefte, for så å slettes. Leirskoledagboken AS er GDPR tilpasset.

  • SALG AV SJØLEIRKOLLEKSJONEN

    I slutten av mai har vi tre dagers salg av sjøleirkolleksjonen hvor du kan kjøpe: tynn hettegenser, tykk hettegenser, half-zip, hettejakke, genser uten hette, tynn longsleeve genser, t-skjorte, joggebukse, joggeshorts, pysjbukse, lue, bamsefleece, badeponcho og vannskivest. Vi har også et...

    Les mer …

  • STATUS PÅMELDING FOR 2025

    Wow, så gøøøy at det er sååå mange barn og ungdom som ønsker å delta på leir hos oss! Registreringssystemet fungerte tipp topp fra vår side, så håper du fikk det til. I år igjen er det svært skjev fordeling på ukene. Aller størst trykk er det på uke 8, med uke 9, 2, 1, 3 og 7 hakk i hel. I...

    Les mer …

Sjøleir Nytt

  • SALG AV SJØLEIRKOLLEKSJONEN 20.05.2025

    I slutten av mai har vi tre dagers salg av sjøleirkolleksjonen hvor du kan kjøpe: tynn hettegenser, tykk hettegenser, half-zip, hettejakke, genser...

    Les mer …

  • DIN SIDE ER ÅPEN! 15.11.2024

    DIN SIDE: Klikk "Din side" i menyen. Har du mistet passordet, klikker du "Glemt passord." Sjekk at registreringen er slik du ønsker. Korriger hvis...

    Les mer …

  • STATUS PÅMELDING FOR 2025 13.11.2024

    Wow, så gøøøy at det er sååå mange barn og ungdom som ønsker å delta på leir hos oss! Registreringssystemet fungerte tipp topp fra vår side, så...

    Les mer …

  • PÅMELDING - Ledige plasser på Tomm Murstad Sjøleir 13.11.2024

    Ledige plasser på TOMM MURSTAD SJØLEIR:  uke 4 (11-16.juli)   uke 5 (17-22.juli) Kortest venteliste:  uke 6 (22-27.juli) uke 7 (28.juli-3.aug) Sommerens...

    Les mer …

  • PÅMELDING FOR 2025: onsdag 13. nov 04.09.2024

    Først vil vi si tusen takk for en suuuuuper sommer med 2024-deltakerne! Heldige oss som får bli kjent med alle dere kuuule, morsomme, glade, blide,...

    Les mer …

  • DAGSRAPPORT FRA UKE 0: dag to, lørdag kl 21.15 22.06.2024

    Hei alle der hjemme! Siden web kamera har vært nede, tenker jeg dere lurer fælt på hvordan det går med alle gullebarna her ute på øya. Her kommer...

    Les mer …

Se vår Kleskolleksjon!

2013 11

Sammarbeidspartnere

WebCam

banner14